Dienstverlening aankoopmakelaar

Bij Morgen Makelaardij hebben wij het aankooptraject opgedeeld in vier deeldiensten. U bepaalt zelf welke deeldienst(en) u af wilt nemen.

1. Bezichtigen en inspectie van de woning
U heeft een woning op het oog waar u heel enthousiast over bent en mogelijk een bod op wilt uitbrengen. Wij kunnen u helpen om de woning te inspecteren zodat u goed geïnformeerd de aankoop kunt doen. Vóór de bezichtiging doen we research naar de woning: we controleren het kadaster eigendomsgegevens en eventuele bijzonderheden, bekijken het bestemmingsplan, verdiepen ons in de directe omgeving van de woning en de woning zelf (hoe lang staat de woning al te koop, wat zijn de concurrerende woningen, etc). Tijdens de bezichtiging helpen we u om een compleet beeld te krijgen van de woning. Aan de hand van een checklist doen we samen met u een uitgebreide controle van de woning. Wat is de staat van het onderhoud? De kwaliteit van het afwerkingsniveau en de gebruikte materialen? Bij twijfel over de bouwkundige staat zullen wij u tevens adviseren om een bouwtechnische keuring uit te laten voeren. Ook kunnen wij u goed adviseren over verbouwing- en uitbreidingsmogelijkheden.

Tarief: 240,--euro inclusief BTW

2. Waardebepaling en advies openingsbod of advies inschrijving
Indien u na de bezichtiging geïnteresseerd blijft in de woning dan zullen wij gezamenlijk de aankoopstrategie bespreken. Op basis van een referentie onderzoek geven we u inzicht in de waarde van de woning en helpen we u met het bepalen van de onderhandelingsstrategie en het openingsbod. Bij dit bod zullen we u tevens adviseren of de lijst roerende zaken (waarde hiervan) en de ontbindende voorwaarden bespreken (bijv. financieel voorbehoud, bouwtechnisch voorbehoud, of voorbehoud verkoop eigen huis) die u van toepassing wilt verklaren. Omdat het bij een waardebepaling belangrijk is om een volledig beeld van de woning te hebben bieden we deze dienst alleen in combinatie met bezichtiging en inspectie van de woning.

Tarief: 160,- euro inclusief BTW

3. Onderhandelen
Onderhandelen is een vak en Morgen Makelaardij neemt u dit spannende en veelomvattende onderdeel van het aankoopproces uit handen. Zonder gehinderd te worden door persoonlijke emoties kan er een scherpe onderhandeling plaatsvinden. Wij handelen daarbij in uw belang en dat heeft als voordeel is dat wij kunnen goed onderhandelen en weten wat voor onderhandelingstactiek onze tegenpartij gebruikt en hier goed op kunnen participeren. Gezamenlijk bespreken we de onderhandelingsstrategie en gaan de onderhandeling in met de verkoper. Morgen Makelaardij zal iedere stap in het onderhandelingsproces vooraf met u doornemen. Mocht blijken dat de kosten om de gebreken aan het huis te repareren het bedrag overstijgen wat wij van tevoren hadden verwacht dan zou dit reden kunnen zijn om de koop alsnog te ontbinden of opnieuw de onderhandeling in te gaan. Voor een onderhandeling is een volledig beeld van de woning belangrijk en daarom bieden we deze dienst alleen in combinatie met bezichtiging en waardebepaling.

Tarief: 400,- euro inclusief BTW

4. Afhandeling van de verkoop
Wanneer u het huis heeft gekocht, zal er een voorlopige koopovereenkomst door de verkoper worden opgesteld. Om er zeker van te zijn dat alle gemaakte afspraken goed worden vastgelegd en dat uw belangen goed en compleet worden omschreven, kunt u de afhandeling van de koop ook door Morgen Makelaardij laten begeleiden. We controleren voor u de voorlopige koopovereenkomst en bespreken deze met u. We begeleiden u bij de oplevering van de woning, checken de woning en de lijst roerende zaken, nemen de meterstanden op, zorgen voor een complete sleuteloverdracht en begeleiden u naar de notaris. Hierdoor kunt u er op vertrouwen dat ook de afwikkeling van de aankoop op een professionele wijze gebeurd.

Tarief: 400,- euro inclusief BTW (circa 5 uur)
Bij afbreken van de aankoop rekenen wij 50% (200,- euro)

 

Rekenvoorbeelden:
• We begeleiden de aankoop van een woning, inclusief inspectie, waardebepaling, onderhandeling en overdracht. U betaalt €240 + €160 + €400 + €400 = €1200,- euro inclusief BTW .
• U vraagt ons de aankoop van een woning te begeleiden maar besluit na bezichtiging om van de aankoop af te zien. U betaalt €240,- euro inclusief BTW.
• U vraagt ons de aankoop van een woning te begeleiden op basis van een inschrijving. Wij begeleiden de bezichtiging en adviseren u over de inschrijving. Wordt de woning aan u gegund dan begeleiden wij de overdracht. U betaalt €240 + €160 + €400 = €800 inclusief BTW.

Wij bieden op maat dienstverlening maar daarnaast is het ook mogelijk om ons per uur in te huren tegen een uurtarief van 80,- euro inclusief BTW.

Bent u geïnteresseerd in onze dienstverlening? U kunt ons bellen of whatsappen op nummer 06-83161407 of ons een mail sturen middels onderstaande contactformulier.